Tryb koncertowy
04
06
2025

Ogłoszenie o konkursie na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Sinfonietta Cracovia

Ogłoszenie o konkursie na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”

Prezydent Miasta Krakowa ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”

I

Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”, zwanej dalej Orkiestrą, z siedzibą w Krakowie: ul. Władysława Łokietka 14, 30-010 Kraków, będącej miejską samorządową instytucją kultury, wyodrębnioną pod względem prawnym i ekonomiczno-finansowym, której organizatorem jest Gmina Miejska Kraków, zwana dalej Organizatorem.

II

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest spełnienie następujących kryteriów:

  1. Doświadczenie zawodowe:
    1. minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury;
    2. minimum 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach publicznych lub prywatnych oraz organizacjach pozarządowych działających w obszarze kultury albo minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub projektem w zakresie kultury;
  2. wyższe studia magisterskie;
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. dobry stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. dobra znajomość w mowie i piśmie języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji, poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata;
  6. znajomość zagadnień, problematyki i przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 87), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572, 1717, 1756, 1907, z 2025 r. poz. 39), ustawy z dnia z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277), ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z 2025 r. poz. 620);
  7. w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację, poświadczona zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2024 r. poz. 1556, z 2025 r. poz. 622);
  8. złożenie we wskazanym terminie kompletu wymaganych dokumentów wymienionych w rozdz. III.

2. Preferowani będą kandydaci spełniający dodatkowe kryteria:

  1. doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w publicznych instytucjach artystycznych i w środowisku międzynarodowym;
  2. wykształcenie kierunkowe dotyczące muzyki (ukończone studia na kierunkach muzykologicznych, muzycznych lub artystycznych np. kompozycja i teoria muzyki, dyrygentura, prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno–instrumentalnych);
  3. wykształcenie w zakresie zarządzania (ukończone studia kierunkowe np. administracja, ekonomia, zarządzanie, marketing, prawo);
  4. ukończone studia podyplomowe, certyfikowane szkolenia lub kursy z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami;
  5. wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem;
  6. udokumentowana osobista aktywność z zakresu kultury na forum krajowym lub międzynarodowym;
  7. udokumentowane wybitne osiągnięcia artystyczne lub menadżerskie (np. nagrody o randze międzynarodowej, prestiżowe granty, realizacje fonograficzne);
  8. szeroka wiedza o obszarze rynku muzyki klasycznej, instytucji i agencji artystycznych, programów operacyjnych i rynku fonograficznego oraz medialnego z szeroko rozumianego obszaru muzyki klasycznej;
  9. wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej.

3. Głównym zadaniem dyrektora Orkiestry będzie kierowanie działalnością Orkiestry funkcjonującej na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz Statutu Orkiestry. Dyrektor zobowiązany będzie również do realizacji postanowień umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz programu jej działania.

4. Główne oczekiwania organizatora względem wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry:

  1. inicjowanie, realizacja i rozwój wysokiej jakości przedsięwzięć artystycznych zwłaszcza z zakresu muzyki klasycznej i współczesnej w różnych odmianach, w tym promowanie współczesnych i klasycznych dzieł muzyki kameralnej i symfonicznej zapewniając Orkiestrze wysoką renomę artystyczną;
  2. rozwijanie współpracy międzynarodowej;
  3. zapewnianie udziału Orkiestry w prestiżowych wydarzeniach artystycznych, w tym o charakterze festiwalowym;
  4. rozwijanie oferty edukacyjnej i społecznej Orkiestry, w tym prowadzenie programów popularyzujących muzykę klasyczną oraz rozwój kompetencji kulturowych różnych grup odbiorców, zwłaszcza dzieci i młodzieży;
  5. nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z wybitnymi solistami, dyrygentami, kompozytorami oraz instytucjami artystycznymi i edukacyjnymi, w celu wzmacniania pozycji Orkiestry;
  6. zaplanowanie i przygotowanie oferty koncertowej w Centrum Muzyki w Krakowie;
  7. dbałość o wysoką kulturę organizacji, w tym wzmacnianie poczucia współodpowiedzialności i solidarności pracowników oraz planowanie i wdrażanie procesów mających na celu rozwój zespołu, w tym inicjowanie i wspieranie indywidualnych planów rozwoju pracowników;
  8. wdrażanie procesów równości oraz zapobiegania mobbingowi i zachowaniom przemocowym zarówno w procesie twórczym, jak również w codziennej pracy i realizacji zadań;
  9. podejmowanie działań w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowych;
  10. dbałość o infrastrukturę i mienie Orkiestry w celu zapewnienia najlepszych warunków pracy Orkiestry oraz komfortu odbiorców i uczestników jej oferty.

III

  1. Oferta do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry musi mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
    1. własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
    2. własnoręcznie podpisany autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Orkiestry (maksymalnie do 20 stron formatu A4 oraz maksymalnie 2 500 znaków na stronie), zwany dalej Programem, zawierający m.in.: wizję i misję rozwoju artystycznego Orkiestry na okres 5 kolejnych sezonów artystycznych; plan działań programowych i artystycznych Orkiestry z uwzględnieniem nowej siedziby w Centrum Muzyki w Krakowie; koncepcję finansową, organizacyjną Orkiestry; program promocji i kreowania wizerunku Orkiestry;
    3. w ramach Programu możliwe jest także przedstawienie osoby kandydata/kandydatki na zastępcę dyrektora ds. artystycznych, rekomendowanej na tę funkcję. W tym przypadku należy dołączyć CV wskazanego kandydata/kandydatki oraz jego/jej oświadczenia (załączniki nr 1 oraz nr 5);
    4. własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy z fotografią (załącznik nr 2);
    5. odpisy dokumentów potwierdzające minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury, przy czym oryginały dokumentów należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej;
    6. odpisy dokumentów poświadczające minimum 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach publicznych lub prywatnych, organizacjach pozarządowych działających w obszarze kultury lub zarządzaniu zespołem lub projektem w zakresie kultury, przy czym oryginały dokumentów należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej;
    7. kserokopie dyplomów oraz zaświadczeń o posiadanych kwalifikacjach, przy czym oryginały dokumentów należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej;
    8. odpis certyfikatu lub oświadczenie kandydata o znajomości języka angielskiego w stopniu pozwalającym na prowadzenie kontaktów służbowych w sferze działalności instytucji;
    9. własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym (załącznik nr 3);
    10. własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o byciu niekaranym (załącznik nr 4),
    11. własnoręcznie podpisane oświadczenie, w którym kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego (załącznik nr 5);
    12. w zakresie dodatkowych kryteriów wymienionych w rozdz. II ust. 2, oświadczenia i/lub dokumenty potwierdzające ich spełnienie (odpisy dyplomów studiów podyplomowych, odpisy certyfikatów ukończonych kursów, szkoleń z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami itp.);
    13. spis wszystkich składanych dokumentów;
    14. fotografię kandydata (w wersji elektronicznej, w sposób wskazany w ust. 2, którą wydział właściwy ds. kultury Urzędu Miasta Krakowa będzie się posługiwał w celach promocyjnych i komunikacyjnych na stronie internetowej oraz na portalach społecznościowych (w przypadku wyboru).
  2. Program, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 powinien być dostarczony w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej w sposób uniemożliwiający jego edycję (np. PDF) na PenDrive (pamięć USB). Program będzie stanowił załącznik do umowy w sprawie warunków organizacyjno-finansowych działalności instytucji zawartej przez Organizatora z wybranym przez komisję kandydatem.
  3. Do oferty mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub rekomendacje potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe kandydata.
  4. Oferta wraz z załącznikami powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie, z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”.
  5. Ofertę o przystąpieniu do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4 (Dziennik Podawczy przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4, do dnia 10 lipca 2025 r.
  6. Oferta, która wpłynie po terminie wskazanym w ust. 5 nie będzie rozpatrzona i podlega zwrotowi. W przypadku przesyłki pocztowej o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Krakowa.
  7. Z dokumentami i informacjami, dotyczącymi warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Orkiestry oraz innymi informacjami na temat działalności Orkiestry można zapoznać się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Orkiestry, bądź w Wydziale Kultury, po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca poprzez adres elektroniczny: Monika.Lato@um.krakow.pl.
  8. Uczestnik konkursu w celu zasięgnięcia informacji o działalności instytucji może również przeprowadzić rozmowy z zespołem pracowników Orkiestry, poprzez adres elektroniczny wskazany w ust. 7.
  9. Wszystkie Programy złożone przez uczestników konkursu wraz z imionami i nazwiskami autorów zostaną opublikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
  10. Konkurs prowadzony jest w języku polskim.

IV

1. Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie Zarządzenia Nr 1326/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 czerwca 2025 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony przez komisję konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Krakowa. Informacja o składzie komisji konkursowej zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa.

3. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału uczestników, II etap – rozmowa kwalifikacyjna, podczas której zostanie zweryfikowana znajomość języka angielskiego kandydatów, następnie kandydaci zobowiązani będą do prezentacji własnej oferty/koncepcji. Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się nie wcześniej niż w terminie 7 dni od dokonanej przez komisję konkursową oceny spełnienia warunków przez uczestników, określonych w ogłoszeniu o konkursie lub stwierdzenia uchybień lub braków w złożonych ofertach.

4. O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie na podany adres e – mail oraz telefonicznie.

5. Nieobecność uczestnika podczas rozmowy kwalifikacyjnej traktowana będzie jako rezygnacja z ubiegania się o stanowisko, bez względu na jej przyczyny.

6. Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 45 dni po upływie terminu składania ofert.

7. Za termin zakończenia postępowania konkursowego uznaje się dzień podjęcia ostatecznej decyzji przez Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry.

8. Konkurs pozostanie nierozstrzygnięty w razie stwierdzenia przez komisję konkursową, że żadna oferta nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie lub żaden z uczestników dopuszczonych do udziału w konkursie nie spełnia szczegółowych kryteriów oceny, ustalonych przez komisję konkursową z uwzględnieniem treści wymagań, o których mowa w rozdz. II.

V

Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.

VI

Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz program jej działania, zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której treść zostanie uzgodniona w sposób przewidziany w art. 16 ust. 12 tej ustawy. Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, przez kandydata na stanowisko dyrektora skutkuje jego niepowołaniem na to stanowisko.

VII

Dyrektor Orkiestry zostanie powołany na okres od 3 do 5 sezonów artystycznych – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Zobacz również

24
07
2025

Rafał Kokot nowym dyrektorem Sinfonietty Cracovii

Prezydent Aleksander Miszalski zaakceptował rekomendację komisji konkursowej, wskazującej kandydaturę Rafała Kokota jako nowego dyrektora Sinfonietty Cracovii.

(...)

22
07
2025

Nabór | altówka – muzyk tutti

Sinfonietta Cracovia ogłasza nabór na wolne stanowisko | altówka - muzyk tutti

(...)

02
07
2025

Wdzięczni za wszystko – żegnamy Panią Annę Korzycką-Sudoł

Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Pani Anny Korzyckiej-Sudoł. Przez 21 lat z oddaniem i profesjonalizmem pracowała na rzecz Orkiestry.

(...)

Widownia podczas koncertu Sinfonietty Cracovii

Klub Przyjaciół Sinfonietty

Zostań Mecenasem

Sinfonietta Cracovia to miejska instytucja kultury, która czerpie swoje witalne siły z otoczenia, energii miasta i jego mieszkańców. Dlatego chcemy włączać Państwa w życie Orkiestry, mając na uwadze jej dobro i rozwój.

Ciasteczka!

Korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia. Wykorzystujemy je do analizy, w jaki sposób korzystasz z naszej strony oraz do personalizacji wyglądu prezentowanych Ci treści. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.

Ustawienia plików cookies