Tryb koncertowy
07
10
2024
Monday
19:00

Centrum Kongresowe ICE Kraków

Sala Audytoryjna | S1

07
10
2024
Monday
19:00
Gwiazdy z Sinfoniettą

Mari Samuelsen

Centrum Kongresowe ICE Kraków

Sala Audytoryjna | S1

Wystąpią

Mari Samuelsen skrzypce

Katarzyna Tomala-Jedynak dyrygentka

Sinfonietta Cracovia

Maciej Malinowski wizualizacje

Program

Hania Rani D-Minor z filmu "Wenecja. Awangarda bez granic" (2021, reż. Michele Mally) © Nexo Digital S. L. R., With kind permission of Bosworth Music Gmbh

Bryce Dessner Song for Octave

Olivia Belli Sapias

Arvo Pärt Fratres na skrzypce, orkiestrę smyczkową i perkusję

Jóhann Jóhannsson Suita z filmu "Teoria wszystkiego" (2014, reż. James Marsh)

Hildur Guðnadóttir Baer

Hania Rani Glass

Max Richter She Remembers z serialu "Pozostawieni" (2014-2017)

Wojciech Kilar The Brides z filmu "Dracula" (1992, reż. Francis Ford Coppola)

Bryce Dessner Aheym

Toru Takemitsu Waltz z filmu "Twarz innego" (1966, reż. Hiroshi Teshigahara)

Joe Hisaishi Temat z filmu "Powrót przyjaciół" (1996, reż. Takeshi Kitano)

Nils Frahm Hammers

Szacowany czas trwania koncertu –
90 min.

O koncercie

Mari Samuelsen to zjawiskowa skrzypaczka kreująca jedyną w swoim rodzaju muzyczną i sceniczną aurę. Artystka słynąca z pełnych pasji wykonań muzyki klasycznej i współczesnej, wystąpi tym razem w muzycznym dialogu z Sinfoniettą Cracovią. Sercem programu będzie muzyka współczesnych mistrzów: Arvo Pärta, Maxa Richtera, lecz także twórców muzyki filmowej, takich jak Jóhann Jóhannsson, Hildur Guðnadóttir, a nawet artystów wykraczających poza ramy muzyki klasycznej: Hani Rani oraz Nilsa Frahma. Oprawa wizualna koncertu powstaje we współpracy z podróżnikiem Maciejem Malinowskim, który specjalnie na potrzeby koncertu realizuje zdjęcia na Islandii.


O solistce

W muzycznym wszechświecie Mari Samuelsen nie ma barier pomiędzy muzyką takich współczesnych kompozytorów jak Max Richter, Caroline Shaw, Philip Glass czy Arvo Pärt a utworami Bacha, Beethovena i Vivaldiego. Dzięki oszałamiającej wirtuozerii oraz odważnemu podejściu do repertuaru i prezentacji Samuelsen inspiruje publikę na całym świecie. Styl gry norweskiej skrzypaczki, buzujący od emocji i poparty jej nieskazitelną techniką i wnikliwą inteligencją sprawia, że słuchanie jej wykonań staje się jeszcze bardziej fascynujące.

Mari Samuelsen, rozchwytywana na całym świecie solistka, koncertowała m. in. w nowojorskiej Carnegie Hall, Concertgebouw w Amsterdamie, Paryskiej Filharmonii i Théâtre des Champs-Élysées, Elbphilharmonie w Hamburgu, w brlińskim Konzerthaus oraz Filharmonii Berlińskiej, Victoria Hall w Genewie, Tonhalle w Zurychu, londyńskim Barbicanie i Queen Elizabeth Hall oraz w Hollywood Bowl w Los Angeles. Jej popularność i wpływ na nową publiczność są niezwykłe: jej wideo „Summer” [Lato] z „Czterech pór roku” Vivaldiego zgromadziło dotąd ponad 40 milionów odsłon w serwisie YouTube.

Samuelsen regularnie współpracuje z kompozytorem Maxem Richterem. Wystąpiła również jako solistka na wydanym przez Deutsche Grammophon, premierowym albumie Three Worlds – Music from Woolf Works, a w październiku 2018 roku w Zakazanym Mieście w Pekinie wykonała utwór „November” w ramach koncertu DG120 wytwórni. W lutym 2020 roku wzięła udział w światowej premierze Voices Richtera w londyńskim Barbicanie i od tamtego czasu wykonywała ten utwór podczas kolejnych występów w Londynie, Wales Millennium Centre w Cardiff, a w ubiegłym roku na festiwalu Bluedot w Jodrell Bank.

Ma na koncie również współprace z takimi artystami, jak Jeff Mills, Dubfire i Philipp Geist, a także przełomowe poszukiwania na styku sztuki współczesnej i muzyki klasycznej podczas wydarzeń organizowanych w Yellow Lounge w Oslo. — Zawsze czułam pęd do tego, co nie jest tradycyjnie spodziewane — mówi artystka. — Moim celem jest tworzenie nowych i innowacyjnych programów dla wielbicieli muzyki, niezależnie od gatunku.

Ten cel jest wyraźnie widoczny w dyskografii Samuelsen wydanej przez Deutsche Grammophon. Skrzypaczka podpisała kontrakt z wytwórnią w styczniu 2019 roku, a w czerwcu ukazał się jej debiutancki album nagrany DG, pt. MARI. Oprócz Chacconne z II Partity na solo skrzypce J. S. Bacha i „Knee Play 2” z Einstein on the Beach Philipa Glassa, na albumie znalazły się kompozycje Briana Eno, Maxa Richtera, Jóhanna Jóhannssona i Petera Gregsona.

W 2020 roku Samuelsen wydała w DG dwa single: Moonlight, nową wersję pierwszej części sonaty „Księżycowej” Beethovena oraz aranżację Una Mattina Ludovico Einaudiego, a obydwu wydawnictwom towarzyszyło video z występu. Następnie w 2021 roku ukazała się Mitt hjerte alltid vanker (“Moje serce zawsze się błąka”), reinterpretacja skandynawskiej pieśni bożonarodzeniowej, umieszczona na albumie Winter Tales.

Koncert jest współorganizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyk – rezydent”, finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Patroni i partnerzy

Wskazówki dojazdu

Marii Konopnickiej 17, 30-302 Kraków

Dostępność

Zobacz również

20
10
Sunday
17:00

Teatr Łaźnia Nowa

Logo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta Nova
Sinfonietta Nova

London Calling III

Bilety wyprzedane
Szczegóły wkrótce
Wstęp wolny
23
10
Wednesday
20:15

Muziekgebouw

25
10
Friday
19:00

HEVRE

Elektro Sinfonietta

Cyberpunk | Reprise

Bilety wyprzedane
Szczegóły wkrótce
Wstęp wolny
Widownia podczas koncertu Sinfonietty Cracovii

Klub Przyjaciół Sinfonietty

Zostań Mecenasem

Sinfonietta Cracovia to miejska instytucja kultury, która czerpie swoje witalne siły z otoczenia, energii miasta i jego mieszkańców. Dlatego chcemy włączać Państwa w życie Orkiestry, mając na uwadze jej dobro i rozwój.

Ciasteczka!

Korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia. Wykorzystujemy je do analizy, w jaki sposób korzystasz z naszej strony oraz do personalizacji wyglądu prezentowanych Ci treści. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.

Ustawienia plików cookies