



MIT Kraków: Muzeum Inżynierii i Techniki
Hala tramwajowa (Budynek F)

Late Night Symphony Kraków
MIT Kraków: Muzeum Inżynierii i Techniki
Hala tramwajowa (Budynek F)
Wystąpią
Joolz Gale dyrygent
Sinfonietta Cracovia
Daniel Drumz DJ set
Program
Jean Sibelius Suita z „Uczty Baltazara” (oprac. J. Gale) (1906)
Aaron Copland Wiosna w Appalachach, wersja na 13 instrumentów (1944)
Béla Bartók Suita taneczna (oprac. J. Gale) (1923)
O koncercie
Spotkamy się na krakowskim Kazimierzu, w hali Muzeum Inżynierii i Techniki, aby posłuchać muzyki Sibeliusa, Coplanda oraz Bartóka w wykonaniu orkiestry smyczkowej! Orientalne, karpackie i z modernistyczne, z ducha amerykańskie brzmienia wypełnią nocny Kazimierz w ramach zupełnie nowej i rewolucyjnej formuły koncertowej Sinfonietty Cracovii pod hasłem Late Night Symphony Kraków. Wydarzenie rozpocznie się później niż tradycyjne koncerty - o godzinie 21 - i połączy klasyczny program z muzyką dwudziestego wieku z nowym, immersyjnym podejściem do wydarzenia kulturalnego.
Late Night Symphony to oryginalny koncept prezentowania muzyki klasycznej z narracją dyrygenta Joolza Gale w swobodnym otoczeniu: publiczność może brać udział w dogodny dla siebie sposób: na widowni, na komfortowych pufach, lub na stojąco, przy nastrojowym oświetleniu i płynnie przechodząc po koncercie do relaksu przy specjalnie przygotowanym DJ secie.
Sinfonietta Cracovia zaprasza na koncert, który odsłoni piękne oblicze nocnego Krakowa!
Brytyjski dyrygent Joolz Gale, laureat prestiżowej nagrody OPUS Klassik, znany jest z historycznie poinformowanego podejścia do muzyki barokowej, klasycznej i wczesnoromantycznej oraz wyjątkowej znajomości chóralnej i symfonicznej muzyki XX wieku. Występował z orkiestrami i chórami na całym świecie, m.in. z Bamberger Symphoniker, Royal Concertgebouw Orchestra, China National Symphony Orchestra, Taiwan Philharmonic oraz zespołami w Hiszpanii, Ameryce Południowej, Polsce i Azji.
Jako założyciel i dyrektor artystyczny Freigeist Ensemble, współpracuje z solistami czołowych niemieckich orkiestr, prezentując repertuar symfoniczny w nowatorskich aranżacjach i przestrzeniach. Zespół występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Konzerthaus Berlin, Philharmonie Essen, Mozarteum Salzburg i Auditorio Nacional w Madrycie.
Gale jest także uznanym aranżerem, publikującym nakładem Schott Music i Boosey & Hawkes. Jego nagranie X Symfonii Mahlera zdobyło OPUS Klassik za najlepsze wykonanie muzyki kameralnej. Wkrótce ukaże się jego nowa seria nagrań „Meistersaal Sessions” dla Euroarts / Warner Classics.
Bilety
oraz stacjonarnie w punktach Info Kraków
Patroni i partnerzy
Wskazówki dojazdu
Św. Wawrzyńca 15, 31-060 Kraków
Komunikacja miejska
Jadąc tramwajami linii 6, 8, 10, 13 najlepiej wysiąść na przystanku „Plac Wolnica”, a dalej kierować się na ulicę św. Wawrzyńca. Muzeum znajduje się 500 metrów drogi od Placu Wolnica.
Jadąc tramwajami linii 3, 19, 24 należy wysiąść na przystanku „św. Wawrzyńca”, skręcić w tę ulicę i iść prosto, w kierunku Placu Wolnica. Muzeum Inżynierii i Techniki znajduje się, mniej więcej, w połowie ulicy św. Wawrzyńca. Muzeum znajduje się 400 m od przystanku św. Wawrzyńca.
Taxi
W przypadku podróży taksówką, można się zatrzymać i wysiąść na ulicy św. Wawrzyńca 15, na wprost głównego wejścia do Muzeum.
Rower
Pomiędzy budynkiem J a E znajdują się dwa stojaki na rowery.
Auto
Do Muzeum można dojechać od ulicy św. Wawrzyńca i od ulicy Gazowej. Samochód można zaparkować na ulicach w okolicy Muzeum. Przypominamy, że jest to obszar objęty strefą płatnego parkowania. Za postój można zapłacić przy pomocy aplikacji lub karty płatniczej w parkometrze.
Cennik dostępny na stronie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
https://zdmk.krakow.pl/parkowanie/strefa-platnego-parkowania/informacje-ogolne-i-oplaty/
Dostępność
Budynek F
Wejście do budynku prowadzi z budynku E przez oszkloną przełączkę. Budynek jest jednokondygnacyjny. Przeszkodą może być niewielki próg pomiędzy przestrzeniami wystawy. Przechodzimy przez oszkloną przełączkę. W budynku F przestrzenie komunikacyjne są wąskie z racji znajdującej się tutaj kolekcji historycznych tramwajów. Należy uważać na tory i przestrzenie, które mogą uniemożliwiać przejazd wózkiem lub przejście z laską. Teren jest wyłożony kostką. Możliwe jest wejście do dwóch wagonów. Osoby mające trudności i dzieci powinny wchodzić do udostępnionych wagonów w obecności osoby asystującej. Wyjście z budynku odbywa się tymi samymi drzwiami co wejście.