Tryb koncertowy
27
06
2024
Thursday
19:00

Cavatina Hall

27
06
2024
Thursday
19:00

Glass | Kilar

Cavatina Hall

Wystąpią

Alek Dębicz fortepian

Katarzyna Tomala-Jedynak dyrygentka

Sinfonietta Cracovia

Program

Philip Glass Suita z filmu Godziny

Philip Glass Suita z filmu Dracula

Wojciech Kilar Orawa

Wojciech Kilar Certain Light z filmu Portret Damy

Wojciech Kilar The Brides z filmu Dracula

Wojciech Kilar Ricordanza

Wojciech Kilar Walc z filmu Trędowata

Alek Dębicz Sideways

Alek Dębicz Toccata

Szacowany czas trwania koncertu –

O koncercie

Aleksander Dębicz, fot. Rafał Masłow

Co łączy autora słynnego walca z Trędowatej i Philipa Glassa, mistrza amerykańskiego minimalizmu? Obaj łączyli sukcesy w dziedzinie muzyki filmowej ze znakomitymi utworami koncertowymi, obaj pozostawali pod wpływem legendarnej paryskiej nauczycielki, Nadii Boulanger. Obaj także skomponowali muzykę do filmów opartych na historii hrabiego Draculi!

Koncert Kilar | Glass to połączenie tego, co w twórczości obu kompozytorów najlepsze: przejrzystej wizji, oryginalnego i rozpoznawalnego stylu oraz pamiętnych melodii związanych z takimi tytułami jak Dracula Francisa Forda Coppoli czy oscarowe Godziny. W programie koncertu znajdą się nie tylko najbardziej znane filmowe tematy (także z filmów Portret damy oraz Trędowata), lecz także smyczkowa, żywiołowa Orawa Wojciecha Kilara oraz utwory z wiodącą rolą fortepianu, w tym również autorskie kompozycje solisty koncertu, Aleksandra Dębicza.

Kilar | Glass to oryginalny projekt Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia, który zabrzmiał już między innymi na Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, na festiwalu Fimucité na Teneryfie, a nawet w Nowym Jorku (gdzie podczas zeszłorocznego koncertu był obecny sam Philip Glass). Sinfonietta Cracovia wystąpi pod batutą swojej pierwszej dyrygentki i dyrektorki artystycznej, Katarzyny Tomali-Jedynak, prezentując pełnię swojego smyczkowego brzmienia w repertuarze z pogranicza muzyki nowej i filmowej.

Aleksander Dębicz jest jednym z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów oraz kompozytorem. Punktem wyjścia dla działalności artystycznej Aleksandra Dębicza jest improwizacja oraz autorska muzyka, którą często łączy z repertuarem klasycznych mistrzów. W jego twórczości od lat przejawia zamiłowanie do sztuki filmowej i to właśnie w tym kierunku kompozytorskim obecnie podąża.

W 2015 roku na debiutanckiej płycie „Cinematic Piano” (Warner Classics) wydał cykl 12 własnych kompozycji inspirowanych sztuką filmową. Od tego czasu skomponował muzykę do filmów, słuchowisk i przedstawień teatralnych, nawiązując m. in. współpracę z Teatrem Polskim w Warszawie. Za muzykę do słuchowiska Polskiego Radia „Anna Karenina” w reż. Katarzyny Michałkiewicz otrzymał nagrodę na festiwalu Dwa Teatry 2019.

W 2018 roku ukazał się trzeci album artysty – „Invention” (Warner Classics). Dębicz zaprezentował na nim swoją interpretację kompletu Inwencji i Sinfonii J. S. Bacha oraz autorskie kompozycje inspirowane Bachem i muzyką hip-hopową. Płyta została nominowana do Fryderyka 2019 i zebrała szereg bardzo entuzjastycznych recenzji. W kwietniu 2019 roku wydany został nowy utwór Aleksandra Dębicza „The Union”, skomponowany z okazji 15. rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej. W tym samym roku artysta skomponował utwór „PasaCatedral” na gitarę koncertującą, obój, fortepian i smyczki na zamówienie festiwalu Akademia Gitary. Kompozycja ta została wykonana w najstarszych polskich katedrach – w Gnieźnie, Kołobrzegu i Poznaniu. Solistą był wówczas wybitny gitarzysta Łukasz Kuropaczewski. W 2020 roku Aleksander Dębicz skomponował utwór „Victoria 1920” na uroczystość upamiętniającą rocznicę Bitwy Warszawskiej.

Dębicz współtworzy duety z wybitnymi muzykami, z którymi opracował już kilka oryginalnych programów, opartych na muzyce klasycznej i improwizacji. Z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem nagrał m.in. znakomicie przyjęty dwupłytowy album „Bach Stories” (Warner Classics), nominowany do Fryderyka 2018. Z saksofonistą Szymonem Nidzworskim skomponował i nagrał muzykę do filmu „Dotknięcie” w reż. Katarzyny Michałkiewicz.

W 2021 roku ukazał się czwarty album Dębicza „Adela” z własnymi kompozycjami i aranżacjami (Warner Classics), który artysta nagrał w duecie z gitarzystą Łukaszem Kuropaczewskim i z gościnnym udziałem kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego. W tym samym roku Dębicz w duecie z Marcinem Zdunikiem nagrał singiel z ich autorskim opracowaniem „Jauchzet, frohlocket” z Oratorium na Boże Narodzenie J. S. Bacha. Pojawił się też w roli aranżera i pianisty na płycie Szymona Komasy z piosenkami Kabaretu Starszych Panów.

Największym, jak dotąd, autorskim przedsięwzięciem artysty jest jego najnowszy album „Sideways” (2022), na który Dębicz skomponował utwory na większe składy instrumentalne: m.in. z kwintetem dętym i orkiestrą smyczkową. Znalazły się na nim również oryginalne interpretacje dwóch klasycznych dzieł Bacha i Gershwina.

‍Aleksander Dębicz jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Elżbiety Tarnawskiej. Koncertuje w Polsce i za granicą (m.in. Niemcy, Francja, Stany Zjednoczone, Rumunia, Włochy, Austria, Turcja), prezentując publiczności zarówno własną muzykę, improwizacje, jak i interpretacje muzyki klasycznej oraz nowej. W 2022 roku wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyr. Michała Klauzy prawykonywał dedykowaną mu Symfonię koncertującą Macieja Małeckiego. W tym samym roku artysta debiutował na prestiżowych i zupełnie różnych festiwalach muzycznych – Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju (w duecie z Marcinem Zdunikiem) oraz na festiwalu Męskie Granie (w duecie z Jakubem Józefem Orlińskim).

‍Aleksander Dębicz w trakcie swojej kariery zdobył wiele nagród, m.in. w 2013 roku zwyciężył w Transatlantyk Instant Composition Contest, jedynym na świecie konkursie symultanicznej improwizacji do filmu. W 2022 roku wygrał międzynarodowy konkurs Bridgerton Scoring Competition, organizowany przez firmę Spitfire Audio. Jego muzyka do fragmentu serialu Netflixa „Bridgertonowie” została uznana za najlepszą spośród zgłoszonych 4 tys.  Kompozycje oceniał Kris Bowers – autor oryginalnej muzyki do „Bridgertonów” – oraz zespół Spitfire Audio. Dębicz Od 2024 Dębicz nagrywa dla międzynarodowej wytwórni Warner Classics & Erato, z którą podpisał ekskluzywny kontrakt.

Patroni i partnerzy

Wskazówki dojazdu

Dworkowa 2, 43-300 Bielsko-Biała

Dostępność

Cavatina Hall

ul. Dworkowa 2

43-300 Bielsko-Biała

Parking

Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.

Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.

Ciągi pionowe

Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Możesz skorzystać z windy.

Winda

Drzwi windy otwierają się automatycznie

Winda znajduje się w budynku

W windzie są komunikaty głosowe.

Pomieszczenia

Około 95% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach (oprócz Patio na dachu V piętra, jednak w planach jest powstanie platformy dla osób z niepełnosprawnościami).

Łazienka

W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

parter przy kasie (dostępna codziennie) oraz na każdym piętrze budynku (dostępne w dniu koncertu lub innego wydarzenia)

Zobacz również

20
10
Sunday
17:00

Teatr Łaźnia Nowa

Logo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta NovaLogo cyklu Sinfonietta Nova
Sinfonietta Nova

London Calling III

Bilety wyprzedane
Szczegóły wkrótce
Wstęp wolny
23
10
Wednesday
20:15

Muziekgebouw

25
10
Friday
19:00

HEVRE

Elektro Sinfonietta

Cyberpunk | Reprise

Bilety wyprzedane
Szczegóły wkrótce
Wstęp wolny
Widownia podczas koncertu Sinfonietty Cracovii

Klub Przyjaciół Sinfonietty

Zostań Mecenasem

Sinfonietta Cracovia to miejska instytucja kultury, która czerpie swoje witalne siły z otoczenia, energii miasta i jego mieszkańców. Dlatego chcemy włączać Państwa w życie Orkiestry, mając na uwadze jej dobro i rozwój.

Ciasteczka!

Korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia. Wykorzystujemy je do analizy, w jaki sposób korzystasz z naszej strony oraz do personalizacji wyglądu prezentowanych Ci treści. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.

Ustawienia plików cookies